Beta IronCMS 2!

Wszelkie wiadomości związane z nową wersją IronCMS (seria 2.x) na moim blogu ostatnio przycichły, można było się domyślać, że jest to kolejny projekt, z jakim rozmyśliłem się po kilku tygodniach pracy (na moim blogu można znaleźć takich kilka ;)). W tym momencie mogę jednak (z nieskrywanym zadowoleniem) ogłosić, że właśnie ukończyłem pierwszą betę IronCMS 2.

Ciężko mi nawet określić ile czasu nad nią pracowałem. Pamiętam, że minimum 2 razy porzucałem cały dotychczas napisany kod, aby rozpocząć od nowa (raz na dalekim etapie). Nie potrafię też powiedzieć czy zabieg się opłacił - widzę jednak efekt. Można powiedzieć, że skrypt jako tako działa. Na pewno jest w nim dużo błędów, ponadto trzeba wziąć pod uwagę, że w tej wersji umyślnie wielu rzeczy nie skończyłem - po prostu. Bo mogę :) Będę je dorabiał stopniowo, jak na razie jestem po prostu zadowolony, że udało mi się skończyć jakiś wyraźny etap.

Cyferki

Teraz nadszedł czas na troszkę nudnych liczb. Poniżej przedstawiam statystykę linii kodu źródłowego - z podziałem na moją własną robotę oraz pełny skrypt wraz z bibliotekami zewnętrznymi (mój skrypt korzysta m.in. z parsera BBCode od Wookieba oraz GeSHi do kolorowania składni).

Kod PHP (całość)
13 353 linijki kodu (dodatkowo 1472 puste linie i 2542 linie komentarzy) - łącznie 17 367 linii.

Kod PHP (własny)
4772 linie kodu (dodatkowo 724 puste linie i 134 linie komentarzy) - łącznie 5 360 linii.

Duża rozbieżność pomiędzy ilością kodu własnego i tego ze źródeł zewnętrznych wynika ze stopnia rozbudowania i elastyczności bibliotek - mówiąc inaczej: duża ilość kodu nie jest wykorzystywana obecnie przez CMS - przykład: kolorowania składni dla wielu języków zawartych w GeSHi).

Chciałem pokusić się też o statystykę dla kodu CSS/JavaScript, ale do stworzenia szablonu strony został użyty Twitter Bootstrap, więc sytuacja wygląda jak wyżej, po pierwsze: ogromna ilość kodu nie jest jeszcze (albo nigdy nie będzie) używana, a po drugie, ciężko było by mi rozdzielić ile z tego kodu to moje dodatki/modyfikacje, a ile jest dziełem autorów Bootstrapa/szablonu na nim opartego. Mogę tylko powiedzieć, że skrypt został uzbrojony w 8141 linii czystego kodu CSS, bez rozdzielania na autorów.

Testy

Zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami, aktualnie kod źródłowy skryptu nie będzie dostępny publicznie. Nie chcę po prostu Was straszyć moimi wymysłami, dam sobie jeszcze trochę czasu na wprowadzenie wielu istotnych poprawek. Właśnie dlatego, w tej chwili rozpoczną się pierwsze betatesty IronCMS-a. Wszystkich zainteresowanych testowaniem zapraszam do kontaktu.

Screeny?

Czyli jak pokazać coś, tak, aby nie wyjawić nic :) (Kliknij na obrazek, aby przejść do pełnych wymiarów).

Panel administracyjny IronCMS-a Co my tu mamy? Na pierwszym screenie jawi nam się duże zdjęcie w topie (nie moje) i kawałek podstrony (moje), na drugim znajduje się panel administracyjny pokazany poprzednio, a więc jak najbardziej nic nowego.

Zakończenie?

Co na koniec? Jak zwykle podziękowania. Z tego miejsca podziękowania wędrują do (w porządku alfabetycznym, żeby mnie nie pogryziono): CapaciousCore, m4tx'a, Marcina, Rhino,  RodkanaThelleo, Volixa i wszystkich innych, którzy pomagali mi na rozmaite sposoby w osiągnięciu celu.

7 komentarzy do “Beta IronCMS 2!

  1. Front-end nawet dobrze się prezentuje, ale szczerze mówiąc nie podoba mi się design panelu admina :F Trudno mi powiedzieć dlaczego, ale generalnie to nie styl dla mnie :(

  2. Sobak pisze:

    @Kadet, @Rapidwolf, @Lol: skontaktowałem się już z Wami korzystając z emaili podanych przy zostawianiu komentarza.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *